Nieuws archief 2018

08-10-2018

Feestelijk en geslaagd jubileumconcert

Op zaterdagavond 6 oktober jl. vond onder leiding van dirigent Ronald Brons het 50-jarig jubileumconcert plaats van het Dierens Mannenkoor in de Ontmoetingskerk in Dieren.

Het Dierens Mannenkoor, opgericht op 30 september 1968, bracht met een keuze uit haar geliefde werken van de afgelopen vijftig jaar een eervol en feestelijk concert. Mede-oprichter van het koor, Gerard Gerritsen, zong een prachtige solo bij het lied die Zwölf Räuber. Bart van der Pol, Cees Peeters, Martin Pelgrim en Theo Maresch zongen op voortreffelijke wijze de solopartij bij het lied No man is an Island. Vijf hoornisten van muziekvereniging Eendracht uit Eerbeek begeleidde op gepaste wijze het mooie Nachtgesang im Walde van Fr. Schubert.

Het concert werd muzikaal verrijkt door de medewerking van sopraan Marina Besselink, zij vertolkte onder meer met haar mooie stem één van de meest beroemde sopraan aria’s: ‘Casta Diva’ uit Bellini’s opera ‘Norma’, het lieve liefdesliedje "Appels op de Tafelsprei" van Toon Hermans, alsook enkele solo's in koorwerken. De pianobegeleiding van deze avond was in handen van vaste pianiste Ingrid de Vries, waarbij ook violiste Allette Schellevis verschillende koorwerken begeleidde.

Jubileumreceptie

Ten gunste van haar 50-jarig jubileum vierde het DMK haar jubileumreceptie op zondag 30 september jl.

Vele genodigden gaven gehoor aan de uitnodiging. Speciaal voor het jubileum is er een prachtige fotocollage en een video samengesteld, die tijdens de receptie tentoongesteld werd. Na de receptie konden de koorleden en hun partners genieten van een heerlijk buffet!

Complimenten aan allen die dit jubileum tot een groot succes hebben gemaakt!

08-10-2018

Koninklijke Erepenning voor het Dierens Mannenkoor

Het Dierens Mannenkoor heeft zaterdag 6 oktober jl. zijn 50-jarig jubileum gevierd met een feestelijk concert in de Dierense Ontmoetingskerk. Burgemeester Carol van Eert van de gemeente Rheden overhandigde daarbij aan voorzitter Adri Schellevis, de Koninklijke Erepenning.

Het koor zong tijdens het concert geliefde werken uit de afgelopen vijftig jaar. Het ontstaan van het koor was vijftig jaar geleden een gevolg van de modernisering van de liturgie in de Dierense katholieke kerk, waardoor een aantal zangers op straat kwam te staan.

Drie mannen richtten het Dierens Mannenkoor op, Gerard en Frans Gerritsen en Gerard Wichman(†). Gerard en Frans Gerritsen ontvingen zaterdag uit handen van voorzitter Schellevis vanwege vijftigjarig lidmaatschap een gouden medaille. Deze medaille was er ook voor Herman Gerritsen, Ad Eijkhoudt en Siem van Sluijs, die niet tot de oprichters behoren, maar wel vijftig jaar lid zijn. Aan het concert werd verder meegewerkt door de sopraan Marina Besselink, pianiste Ingrid de Vries en violiste Allette Schellevis en 5 hoornisten van muziekvereniging Eendracht uit Eerbeek. Het koor stond onder leiding van dirigent Ronald Brons.

17-04-2018

Medewerking van het DMK bij 73e herdenking

Het bestuur van de stichting Vrienden van de Oranjerie zegt het Dierens Mannenkoor weer hartelijk dank voor haar onmisbare medewerking bij de 73e herdenking van de bevrijding van Dieren.

Download hier de diverse foto's en artikelen over deze herdenking.

Save the Date voor de 74e Herdenking voor de bevrijding van Dieren e.o. op dinsdag 16 april 2019. Ook dan weer bij het oorlogsmonument in het Carolinapark. Zelfde tijd.

29-03-2018

Je hoort het plezier!

Op 10 maart jl. nam Het Dierens Mannenkoor deel aan het Zangersfestival in Eibergen, georganiseerd door de KNZV - Vereniging Midden Nederland. Eén van de opmerkingen van de jury was: Je hoort het plezier! Een mooie opsteker nu we ook hard aan het werk zijn voor het aankomende jubileumconcert!

Download hier enkele foto's.

30-01-2018

Jubilarissen gehuldigd tijdens Nieuwjaarsreceptie

Op maandag 8 januari zijn onderstaande jubilerende leden gehuldigd:

• Rudie Gerritsen voor 25 jaar lidmaatschap
  • Adri Schellevis voor 25 jaar lidmaatschap
  • Willem Hulzebos voor 25 jaar lidmaatschap
  • Jaap van de Kaa voor 12,5 jaar lidmaatschap

Mannen, van harte gefeliciteerd met dit mooie jubileum!

29-01-2018

Dierens Mannenkoor neemt afscheid van burgemeester

Het Dierens Mannenkoor nam tijdens haar optreden op de Kerstmarkt in Spankeren op zondag 10 december jl. met het lied "Ik wens je de tijd"op gepaste wijze afscheid van burgemeester Van Wingerden.